آيه هاي دلنشين

حرفهایت چه به دل میشنید خداااااااا....
 
 
ساعت ۳:٤۸ ‎ب.ظ روز یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

زمر : بَلِ اللَّهَ فَاعْبُدْ وَکُن مِنَ الشَّاکِرِينَ   ﴿ 66 ﴾     جزء 24  

بلکه خدا را بپرست و از سپاسگزاران باش.

Nay, but Allah must thou serve, and be among the thankful!


سخن روز:

با بی توجهی به امور پست به ارزش خود بیفزایید 

حضرت علی علیه السلام


 
دوست داری زندگی ات بهشت شود؟
ساعت ٧:٥٦ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ٢٦ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

یکی از نعمتهای بهشتی اینه که :

  • واقعه : لَا يَسْمَعُونَ فِيهَا لَغْواً وَلاَ تَأْثِيماً   ﴿ 25 ﴾     جزء 27  

    در آنجا نه بیهوده اى مى شنوند و نه[ سخنى ]گناه آلود.

    There hear they no vain speaking nor recrimination


  • واقعه : إِلَّا قِيلاً سَلاَماً سَلاَماً   ﴿ 26 ﴾     جزء 27  

    سخنى جز سلام و درود نیست.

    (Naught) but the saying: Peace, (and again) Peace.


    پس اگه دوست داریم زندگی مون بهشت بشه اول باید حتی از سخن بیهوده و گناه هم دوری کنیم و جز سلام و درود بر لبانمان جاری نباشد... و آیا این چیزی جز مثبت اندیشی و همان افکار مثبت گفتار مثبت کردار مثبت است که تازگیها چقدر بازار فلسفه و کتابها و کلاسهایش داغ است و انصافا چقدر تاثیرگذار ... !
  • سخن روز:

    نادان اسیر زبان خود است  

    امام هادی علیه السلام


     
     
    ساعت ٧:٢٢ ‎ق.ظ روز دوشنبه ٢٥ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

    بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ  

  • واقعه : إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ   ﴿ 1 ﴾     جزء 27  

    به نام خداوند رحمتگر مهربان آن واقعه چون وقوع یابد،

    In the name of Allah, the Beneficent, the Merciful . When the event befalleth.


  • واقعه : لَيْسَ لِوَقْعَتِهَا کَاذِبَةٌ   ﴿ 2 ﴾     جزء 27  

    [که ]در وقوع آن دروغى نیست:

    There is no denying that it will befall


  • واقعه : خَافِضَةٌ رَافِعَةٌ   ﴿ 3 ﴾     جزء 27  

    پست کننده[ و ]بالابرنده است.

    Abasing (some), exalting (others);

    سلام

    اونایی که حواسشون هست که امروز دوشنبه است و اول ماه رجب و اینا... حتما میگیرن چرا سوره واقعه... اونهایی هم که حواسشون نیست اینجا را بخونن میفهمن!

    http://elahebanoo.parsiblog.com/-64854.htm

    اینم لینک کامل این سوره برای دوستانی که دوست دارن هر روز بخوننش

    http://www.dat.ir/?state=quran&s=56

    اینم دعای امروز :

    ابراهیم : رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ ﴿ 41 ﴾      

  • پروردگارا، روزى که حساب برپا مى شود، بر من و پدر و مادرم و بر مومنان ببخشاى.

    Our Lord! Forgive me and my parents and believers on the day when the account is cast.


    و اینم حدیث امروز:

    سخن روز:

    بدترین مردم کسی است که خود را بهترین آنها بپندارد  

    حضرت علی علیه السلام


  •  
     
    ساعت ٧:٤٢ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٢٤ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

     

    رحمن : فَبِأَيِّ آلاَءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ   ﴿ 18 ﴾     جزء 27  

    پس کدام یک از نعمتهاى پروردگارتان را منکرید؟

    Which is it, of the favors of your Lord, that ye deny?


    سخن روز:

    کسی که از خدا توفیق بخواهد ولی تلاش نکند خود را مسخره کرده است  

    امام رضا علیه السلام

     


     
     
    ساعت ٧:۳٤ ‎ق.ظ روز شنبه ٢۳ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

     

    مؤمنون : قَالَ رَبِّ انصُرْنِي بِمَا کَذَّبُونِ   ﴿ 26 ﴾     جزء 18  

    [نوح ]گفت> :پروردگارا، از آن روى که دروغزنم خواندند مرا یارى کن.

    He said: My Lord! Help me because they deny me.

     

    سخن روز:

    والاترین همت ، وفای به عهد است 

    حضرت علی علیه السلام


     
     
    ساعت ۸:٥٧ ‎ب.ظ روز جمعه ٢٢ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

    مؤمنون : وَالَّذِينَ هُم بِرَبِّهِمْ لاَ يُشْرِکُونَ   ﴿ 59 ﴾     جزء 18  

    و آنان که به پروردگارشان شرک نمى آورند،

    And those who ascribe not partners unto their Lord,


    سخن روز:

    جوینده دانش، در کنف عنایت خداوند است

    حضرت محمد صل الله و علیه و آله و سلم


     
     
    ساعت ٥:٢٧ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ٢۱ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...
    بقره : وَإِلهُکُمْ إِلهٌ وَاحِدٌ لاَ إِلهَ إِلاَّ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحِيمُ   ﴿ 163 ﴾     جزء 2  

    و معبود شما، معبود یگانه اى است که جز او هیچ معبودى نیست ،[ و اوست ]بخشایشگر مهربان.

    Your God is One God; there is no God save Him, the Beneficent, the Merciful.


    سخن روز:

    دل حرم خداست، در حرم خدا غیر خدا را منشان 

    امام صادق علیه السلام


     
     
    ساعت ٩:٠٧ ‎ق.ظ روز چهارشنبه ٢٠ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

     

  • قیامت : أَلَمْ يَکُ نُطْفَةً مِن مَنيٍّ يُمْنَى‏   ﴿ 37 ﴾     جزء 29  

    آیا او نطفه اى از منى که در رحم ریخته مى شود نبود؟!

    Was he not a drop of fluid which gushed forth?


  • قیامت : ثُمَّ کَانَ عَلَقَةً فَخَلَقَ فَسَوَّى‏   ﴿ 38 ﴾     جزء 29  

    سپس بصورت خون بسته در آمد، و خداوند او را آفرید و موزون ساخت ،

    Then he became a clot; then (Allah) shaped and fashioned


  • قیامت : فَجَعَلَ مِنْهُ الزَّوْجَيْنِ الذَّکَرَ وَالْأُنثَى‏   ﴿ 39 ﴾     جزء 29  

    و از او دو زوج مرد و زن آفرید!

    And made of him a pair, the male and female.


  • قیامت : أَلَيْسَ ذلِکَ بِقَادِرٍ عَلَى‏ أَن يُحْيِيَ الْمَوْتَى‏   ﴿ 40 ﴾     جزء 29  

    آیا چنین کسى قادر نیست که مردگان را زنده کند؟!

    Is not He (who doeth so) able to bring the dead to life?


    سخن روز:
    بخیل، خزانه دار وارثان خود است
    حضرت علی علیه السلام

  • پاورقی:

  • یه سوال کوچولو از خودم ... از همه... :

    آیا واقعا باور دارم که می میرم و دوباره زنده میشوم؟...

    پس چرا؟؟؟؟؟؟؟ چرا ؟؟؟؟ چرا ؟...


     
     
    ساعت ٧:٢٩ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ۱٩ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

    بقره : وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُوا الشَّيَاطِينُ عَلَي‏ مُلْکِ سُلَيَمانَ وَمَا کَفَرَ سُلَيْمانُ وَلکِنَّ الشَّيَاطِينَ کَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنْزِلَ عَلَي الْمَلَکَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ وَمَا يُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّي‏ يَقُولاَ إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلاَ تَکْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ وَمَا هُمْ بِضَارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلاَّ بِإِذْنِ اللّهِ وَيَتَعَلَّمُونَ مَا يَضُرُّهُمْ وَلاَ يَنْفَعُهُمْ وَلَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلاَقٍ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوا بِهِ أَنْفُسَهُمْ لَوْ کَانُوا يَعْلَمُونَ   ﴿ 102 ﴾     جزء 1  

    و آنچه را که شیطان[صفت]ها در سلطنت سلیمان خوانده[ و درس گرفته ]بودند، پیروى کردند .و سلیمان کفر نورزید، لیکن آن شیطان[صفت]ها به کفر گراییدند که به مردم سحر مى آموختند .و[ نیز از ]آنچه بر آن دو فرشته ، هاروت و ماروت ، در بابل فرو فرستاده شده بود[ پیروى کردند]، با اینکه آن دو[ فرشته ]هیچ کس را تعلیم[ سحر ]نمى کردند مگر آنکه[ قبلا به او ]مى گفتند> :ما[ وسیله ]آزمایشى[ براى شما ]هستیم ، پس زنهار کافر نشوى <.و[لى ]آنها از آن دو[ فرشته ]چیزهایى مى آموختند که به وسیله آن میان مرد و همسرش جدایى بیفکنند .هر چند بدون فرمان خدا نمى توانستند به وسیله آن به احدى زیان برسانند .و[ خلاصه ]چیزى مى آموختند که برایشان زیان داشت ، و سودى بدیشان نمى رسانید .و قطعا[ یهودیان ]دریافته بودند که هر کس خریدار این[ متاع ]باشد، در آخرت بهره اى ندارد .وه که چه بد بود آنچه به جان خریدنداگر مى دانستند.

    And follow that which the devils falsely related against the kingdom of Solomon. Solomon disbelieved not; but the devils disbelieved, teaching mankind magic and that which was revealed to the two angels in Babel, Harut and Marut. Nor did they (the two angels) teach it to anyone till they had said: We are only a temptation, therefore disbelieve not (in the guidance of Allah). And from these two (angels) people learn that by which they cause division between man and wife; but they injure thereby no one save by Allah's leave. And they learn that which harmeth them and profiteth them not. And surely they do know that he who trafficketh therein will have no (happy) portion in the Hereafter; and surely evil is the price for which they sell their souls, if they but knew.

        پيام ها :     

      1- در حكومت حقّ وزمامدارى حاكم الهى نيز همه‏ى مردم اصلاح نمى‏شوند، گروهى كجروى مى‏كنند. «واتبعوا ماتتلوا الشياطين على ملك سليمان»
    2- شياطين، در حكومت سليمان نيز بيكار نمى‏نشينند و پى درپى القاى سوء مى‏كنند. «ما تتلواالشياطين على ملك سليمان»
    3- حكومت، با نبوّت منافات ندارد. برخى انبيا حكومت داشته‏اند. «ملك‏سليمان»
    4- ساحران براى مقدّس جلوه دادن و توجيه كار خود، سليمان را نيز ساحر معرّفى مى‏كردند. «وما كفر سليمان»
    5 - خداوند، از مقام انبيا در برابر تهمت ديگران دفاع مى‏كند. «و ما كفر سليمان»
    6- تعليم وتعلّم واِعمال سحر، در رديف كفر است. (393) «كفروا يُعلّمون النّاس السحر»
    7- براى مقابله با علوم مضرّ وعقايد انحرافى، آگاهى صالحان از آنها لازم است. «ما انزل على الملكين»
    8 - در مقام تعليم، معلّم بايد نسبت به كاربردهاى منفى علوم هشدار دهد. «وما يُعلّمان... حتّى يقولا... فلا تكفر»
    9- انسان در بين دو آموزش قرار داد: هم وساوس شيطانى؛ «يعلّمون الناس السحر» و هم الهامات الهى. «وما يعلّمان»
    10- فرشتگان نيز مى‏توانند معلّم انسان‏ها شوند. «ما يعلّمان ...حتّى يقولا»
    11- گاهى علم ودانش، وسيله آزمايش است. «انّما نحن فتنة»
    12- تفرقه انداختن ميان زن و شوهر، كارى شياطينى ودر حدّ كفراست. «فلا تكفر فيتعلّمون منهما ما يفرّقون به بين المرء...»
    13- دانش وآموزش هميشه مفيد نيست، گاهى مضرّ و زيان‏آور نيز مى‏باشد. «يتعلّمون ما يضرّهم و لاينفعهم»
    14- سحر وجادو واقعيّت دارد ودر زندگى انسان مؤثّر است. «يفرّقون به...»
    15- ساحر دست به كارهايى مى‏زند، ولى تمام تأثير و تأثرات زير نظر خداست. مى‏توان از طريق پناه بردن به خداوند و استعاذه و توكّل و دعا و صدقه از توطئه‏ها نجات يافت. «و ماهم بضارين»
    16- ساحران شايد به پول و شهرتى برسند، ولى در قيامت بهره‏اى ندارند. «ماله فى الاخرة من خلاق»
    17- كسى كه به سراغ تفرقه اندازى و سحر مى‏رود، انسانيّت خود را از دست مى‏دهد. «لبئس ما شروا به انفسهم»


    سخن روز:

    کاهلی آدمی در نماز از سستی ایمان است

    حضرت علی علیه السلام


     
     
    ساعت ٤:٢٤ ‎ب.ظ روز دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

    آل عمران : إِذْ تُصْعِدُونَ وَلاَ تَلْوُونَ عَلَي‏ أَحَدٍ وَالرَّسُولُ يَدْعُوکُمْ فِي أُخْرَاکُمْ فَأَثَابَکُمْ غَمَّا بِغَمٍّ لِکَيْلاَ تَحْزَنُوا عَلي‏ مَا فَاتَکُمْ وَلاَ مَا أَصَابَکُمْ وَاللّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ   ﴿ 153 ﴾     جزء 4  

    [یاد کنید ]هنگامى را که در حال گریز[ از کوه ]بالا مى رفتید و به هیچ کس توجه نمى کردید، و پیامبر، شما را از پشت سرتان فرا مى خواند .پس[ خداوند ]به سزاى[ این بى انضباطى ]غمى بر غمتان[ افزود]، تا سرانجام بر آنچه از کف داده اید و براى آنچه به شما رسیده است اندوهگین نشوید، و خداوند از آنچه مى کنید آگاه است.

    When ye climbed (the hill) and paid no heed to anyone, while the messenger, in your rear, was calling you (to fight). Therefor He rewarded you grief for (his) grief, that (He might teach) you not to sorrow either for that which ye missed or for that which befell you. Allah is Informed of what ye do.


    سخن روز:

    بنده ای طعم ایمان را نمی چشد، مگر اینکه دروغ را چه شوخی و چه جدی اش ترک کند

    حضرت علی علیه السلام


     
    وای بر من !
    ساعت ۱٠:٤٢ ‎ق.ظ روز یکشنبه ۱٧ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

  • ماعون : فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّينَ   ﴿ 4 ﴾     جزء 30  

    پس واى بر نمازگزارانى

    Ah, woe unto worshippers


  • ماعون : الَّذِينَ هُمْ عَن صَلاَتِهِمْ سَاهُونَ   ﴿ 5 ﴾     جزء 30  

    که از نمازشان غافلند،

    Who are heedless of their prayer;


  • ماعون : الَّذِينَ هُمْ يُرَآءُونَ   ﴿ 6 ﴾     جزء 30  

    آنان که ریا مى کنند،

    Who would be seen (at worship)


  • ماعون : وَيَمْنَعُونَ الْمَاعُونَ   ﴿ 7 ﴾     جزء 30  

    و از[ دادن ]زکات[ و وسایل و مایحتاج خانه ]خوددارى مى ورزند.

    Yet refuse small kindnesses!


    سخن روز:
  • هركس كه صبح كند درحالى كه در انگيزه‏ها و نيت‏هايش رضاى الهى نقش و تأثير نداشته باشد، جزء جنداللّه و عاملان للّه، محسوب نمى‏شود و هركس كه صبح كند و نسبت به مصالح و مفاسد مردم و جامعه مسلمين بى‏تفاوت باشد در زمره مسلمين واقعى، به حساب نمى‏آيد.

    حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم


     
    ياری خداوند رسيد!
    ساعت ٦:٠۱ ‎ب.ظ روز شنبه ۱٦ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

    بسم الله الرحمن الرحيم


    إِذَا جَآءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ

    هنگامى كه نصرت الهى فرا رسيد

    وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِى دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجاً

    مردم را ديدى كه دسته دسته در دين خدا وارد مى‏شوند

    فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا

    پس بايد سپاسگزارانه پروردگارت را تنزيه كنى

     و از او آمرزش بخواه كه او توبه‏پذير است.

    تفسیر کامل این سوره را اینجا بخوانید:

    http://www.qaraati.net/Pdf%20Tafsir%20Noor/110.pdf

        نكته ها :     

      عموم مفسرين، اين سوره را مربوط به زمان فتح مكه در سال هشتم هجرى مى‏دانند كه گروهى از مردم به خاطر حقانيّت اسلام، ايمان آوردند و بعضى از ترس به اسلام تظاهر كردند، نظير ابوسفيان كه امام على عليه السلام درباره آنان فرمود: «ما اسلموا ولكن استسلموا و اسرّوا الكفر» (1109) آنان در ظاهر مسلمان شدند ولى در دل كافر ماندند. در قرآن براى ايمان دو نوع دخول آمده است: يكى دخول مردم در دين كه در اين سوره مى‏فرمايد: <<يدخلون فى دين اللّه>> و ديگرى دخول ايمان در دل مردم كه در سوره حجرات مى‏فرمايد: <<و لمّا يدخل الايمان فى قلوبكم>> (1110) هنوز دين داخل قلب‏هاى شما نشده است.
    در حديث مى‏خوانيم: هنگامى كه حضرت مهدى‏عليه السلام ظهور كنند، مردم دنيا فوج فوج به او ايمان مى‏آورند. (1111)
    قرآن به تسبيح خداوند، بيش از تكبير و تحميد سفارش كرده است. واژه تسبيح در قرآن بيش از واژه‏هاى تكبير و تحميد آمده است.
    در حديث مى‏خوانيم: هنگام فتح مكه، پيامبر اكرم‏صلى الله عليه وآله ابتدا وارد مسجد الحرام شد و نماز گزارد. (1112)
    نصرت خداوند، منوط به يارى مردم از دين اوست. <<ان تنصروا اللّه ينصركم>> (1113)
    كلمه «توّاب» يازده بار در قرآن آمده است كه نه بار همراه با واژه رحمت <<توّاباً رحيماً>>، يكبار همراه با حكمت‏ (1114) و يك بار به طور مطلق در اين سوره آمده است.
    پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله بعد از فتح مكه، عفو عمومى اعلام كردند و همه را بخشيدند و مكه بدون خونريزى فتح شد. حتى هنگامى كه حضرت ديد سعد بن عبادة شعار انتقام مى‏دهد و مى‏گويد «اليوم يوم الملحمة» يعنى امروز تلافى مى‏كنيم، حضرت پرچم را از او گرفت و به دست حضرت على عليه السلام داد و فرمود: شعار را عوض كنيد و بگوييد: «اليوم يوم المرحمة» امروز روز رحمت است نه انتقام.
    فتح و نصرت واقعى از جانب خداست، پس به ابزار و تجهيزات و نيروى انسانى تكيه نكنيد كه ممكن است همه امكانات باشد ولى باز هم شكست بخوريد. <<و ما النّصر الاّ من عند اللّه>> (1115)
    در فتح مكه، اميد بت‏پرستان به يأس و مركز شرك به پايگاه توحيد تبديل شد. موانعى كه بر سر راه مؤمنان بود، برچيده شد، اسلام تثبيت گشت و براى صدور به كشورهاى ديگر آماده شد.
    فرمان استغفار يا براى نورانيّت بيشتر قلب است يا براى زدودن غرور پيروزى يا براى گناهان اُمّت و يا به خاطر معرفت بالاى حضرت نسبت به خداوند است.
    نگاهى گذرا به فتح مكّه
    بعد از صلح حديبيه، چون مشركان پيمان‏شكنى كردند، پيامبر نيرويى فراهم و مكه را بدون خونريزى فتح كرد. مسلمانان در چند كيلومترى مكه اردو زدند و ابوسفيان كه شبانه براى سركشى از مكه خارج شده بود با عباس عموى پيغمبر ملاقاتى داشت. عباس گفت: پيامبر با ده هزار سرباز به سراغ شما آمده است. ابوسفيان ترسيد و به عباس پناهنده شد و پيامبر امان دادن عباس را پذيرفت. پيامبر فرمود: هر كس به مسجد الحرام پناه ببرد يا به خانه ابوسفيان برود يا در خانه خود بماند، در امان است.
    پيامبر به عباس فرمود: ابوسفيان را در تنگه‏اى كه گذرگاه مكه هست ببر تا لشگريان الهى كه از آنجا مى‏گذرند، او ببيند. ابوسفيان با ديدن اين مانور وحشت كرد و به عباس گفت: سلطنت فرزند برادرت بسيار عظيم شده است، عباس گفت: سلطنت نيست بلكه نبوت است. سپس عباس به او گفت: به سراغ مردم مكه برو و آنها را از مقابله با لشگر اسلام بازدار. ابوسفيان وارد مسجدالحرام شد و به مردم گفت: محمّد با جمعيّتى وارد مكه مى‏شود كه توان مقابله با او را نداريد، پس به مسجد الحرام يا خانه من يا خانه خود پناهنده شويد و اسلام بياوريد تا سالم بمانيد.
    به هر حال پيامبر اكرم‏صلى الله عليه وآله وارد مكه شد و به ياد روزى كه از مكه مخفيانه خارج شد و به شكرانه اين‏پيروزى سجده كرد. سپس پيامبر با تلاوت سوره فتح وارد مسجد الحرام شد و مسلمانان همراه آن حضرت تكبير مى‏گفتند. حضرت نزديك كعبه آمد و بت‏ها را مى‏شكست و مى‏فرمود: <<جاء الحق و زهق الباطل انّ الباطل كان زهوقا>> (1116) از آنجا كه دست حضرت به بت‏هاى بزرگ بالاى كعبه نمى‏رسيد، به حضرت على‏عليه السلام دستور داد تا پا بر دوش پيامبر نهد و بت‏ها را سرنگون كند. سپس حلقه كعبه را گرفت و از مردم مكه پرسيد: شما امروز چه انتظارى از من داريد؟ گفتند: بخشش. اشك در چشم حضرت جمع شد و مردم گريه كردند. حضرت سخن يوسف را كه به برادرانش فرمود: <<لاتثريب عليكم اليوم>> (1117) امروز هيچ سرزنشى بر شما نيست، به زبان آورد و فرمود: همه آزاديد. آنگاه جملات «لااله الاّ اللّه وحده وحده انجز وعده نصر عبده...» را خواند و فرمود: هيچ كس از خون‏هاى ريخته شده و اموال غارت شده گذشته سخنى نگويد و تمام پرونده‏هاى گذشته مختومه و همه مشمول عفو عمومى شديد، پس وارد زندگى نوين شويد.

        پيام ها :     

      1- پيروزى در سايه نصرت الهى است. <<اذا جاء نصر اللّه و الفتح>>
    2- نابودى سران كفر و شرك، زمينه براى ورود مردم به توحيد و يكتاپرستى است. <<اذا جاء نصر اللّه... النّاس يدخلون فى دين اللّه>>
    3- مسلمانان وظيفه دارند در حدّ توان و امكان خود تلاش كنند تا زمينه ورود ديگران به اسلام فراهم شود. <<اذا جاء نصر اللّه... النّاس يدخلون فى دين اللّه>>
    4- اگر موانع برطرف شود، مردم گروه گروه ايمان مى‏آورند. <<يدخلون فى دين اللّه افواجا>>
    5 - تا قبل از فتح مكه مردم يكى يكى مسلمان مى‏شدند، ولى بعد از فتح مكه، گروه گروه. <<يدخلون فى دين اللّه افواجاً>>
    6- فتح و پيروزى شما را مغرور نسازد كه هرچه هست از خداست. <<اذا جاء نصر اللّه... فسبّح بحمد ربّك>>
    7- تنزيه خداوند از عيب و نقص و ظلم، بايد همراه با سپاس از نعمت‏ها و ستايش او باشد. <<فسبّح بحمد ربّك>>
    8 - سپاس و ستايش و تسبيح خداوند، مقدمه استغفار و آمرزش‏طلبى است. <<فسبح بحمد واستغفره>>
    9- صالحان كه به قدرت مى‏رسند به جاى غرور و غفلت، جان و روح خود را با ياد خدا معطر مى‏كنند. <<اذا جاء نصر اللّه... فسبّح بحمد ربّك>>
    10- خداوند منزّه است از اينكه ياران دينش را تنها بگذارد. <<اذا جاء نصر اللّه... فسبّح>>
    11- هر كس، حتى پيامبر، هر قدر هم تسبيح و تحميد كند، در پايان آن استغفار كند. <<واستغفره>>
    12- توبه پذيرى سنت خداوند است. <<انّه كان توّاباً>>

    «والحمدللّه ربّ العالمين»



    به این سایت سر بزنید... پشیمون نمیشوید !

    http://www.qaraati.net/tafsir/


    لینک دائم لینک دائم نظر شما نظر شما ()
    تگ ها
     
     
    ساعت ٥:٤۱ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱٤ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

    بقره : وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَکُمْ وَلاَ تَعْتَدُوا إِنَّ اللّهَ لاَ يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ   ﴿ 190 ﴾     جزء 2  

    و در راه خدا، با کسانى که با شما مى جنگند، بجنگید، ولى از اندازه درنگذرید، زیرا خداوند تجاوزکاران را دوست نمى دارد،

    Fight in the way of Allah against those who fight against you, but begin not hostilities. Lo! Allah loveth not, aggressors.


    سخن روز:

    بنده ای طعم ایمان را نمی چشد، مگر اینکه دروغ را چه شوخی و چه جدی اش ترک کند


    حضرت علی علیه السلام


     
     
    ساعت ٥:٠٥ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

    احزاب : هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْکُمْ وَمَلاَئِکَتُهُ لِيُخْرِجَکُم مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَي النُّورِ وَکَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيماً   ﴿ 43 ﴾     جزء 22  

    اوست کسى که با فرشتگان خود بر شما درود مى فرستد تا شما را از تاریکیها به سوى روشنایى برآورد، و به مومنان همواره مهربان است.

    He it is who blesseth you, and His angels (bless you), that He may bring you forth from darkness unto light; and He is Merciful to the believers.


    احزاب : هُوَ الَّذِي يُصَلِّي عَلَيْکُمْ وَمَلاَئِکَتُهُ لِيُخْرِجَکُم مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَي النُّورِ وَکَانَ بِالْمُؤْمِنِينَ رَحِيماً   ﴿ 43 ﴾     جزء 22  

    اوست کسى که با فرشتگان خود بر شما درود مى فرستد تا شما را از تاریکیها به سوى روشنایى برآورد، و به مومنان همواره مهربان است.

    He it is who blesseth you, and His angels (bless you), that He may bring you forth from darkness unto light; and He is Merciful to the believers.

    سخن روز:

    یک روز یاری رساندن به برادر دینی بهتر از یک ماه اعتکاف است  

    حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم



     
     
    ساعت ۸:۱۱ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ۱٢ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

     

    لقمان : أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهَارِ وَيُولِجُ النَّهَارَ فِي اللَّيْلِ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ کُلٌّ يَجْرِي إِلَي‏ أَجلٍ مُسَمّيً وَأَنَّ اللَّهَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ   ﴿ 29 ﴾     جزء 21  

    آیا ندیده اى که خدا شب را در روز درمى آورد، و روز را[ نیز ]در شب درمى آورد، و آفتاب و ماه را تسخیر کرده است[ که ]هر یک تا وقت معلومى روانند و[ نیز ]خدا به آنچه مى کنید آگاه است ؟

    Hast thou not seen how Allah causeth the night to pass into the day and causeth the day to pass into the night, and hath subdued the sun and the moon (to do their work), each running unto an appointed term; and that Allah is Informed of what ye do?

    سخن روز:

    اگر نادان سکوت اختیار کند، مردم با یکدیگر اختلاف نکنند  

    حضرت علی علیه السلام


     
     
    ساعت ٧:٢۱ ‎ق.ظ روز دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

     

    (1 / 1)       1 / 1

  • انعام : إِنَّ اللّهَ فَالِقُ الْحَبِّ وَالنَّوَي‏ يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَمُخْرِجُ الْمَيِّتِ مِنَ الْحَيِّ ذلِکُمُ اللّهُ فَأَنَّي‏ تُؤْفَکُونَ   ﴿ 95 ﴾     جزء 7  

    خدا شکافنده دانه و هسته است .زنده را از مرده ، و مرده را از زنده بیرون مى آورد .چنین است خداى شما، پس چگونه[ از حق ]منحرف مى شوید؟

    Lo! Allah (it is) who splitteth the grain of corn and the datestone (for sprouting) . He bringeth forth the living from the dead, and is the bringer forth of the dead from the living. Such is Allah. How then are ye perverted?

  • سخن روز:

    هیچ صدقه ای نزد خدا، محبوب تر از حق گویی نیست

    حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم


     
    سلام بر ... تو !
    ساعت ٩:۳٧ ‎ق.ظ روز یکشنبه ۱٠ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

  • صافات : سَلاَمٌ عَلَي إِلْ يَاسِينَ   ﴿ 130 ﴾     جزء 23  

    درود بر پیروان الیاس!

    Peace be unto Elias!


  • صافات : إِنَّا کَذلِکَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ   ﴿ 131 ﴾     جزء 23  

    ما نیکوکاران را این گونه پاداش مى دهیم ،

    Lo! thus do We reward the good.


  • صافات : إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِينَ   ﴿ 132 ﴾     جزء 23  

    زیرا او از بندگان با ایمان ما بود.

    Lo! he is one of our believing slaves.


  • سورة الصّافَّاتِ
    مکی

    صافات [به صف کشیده‏ها] در آیه اول، خداوند به فرشتگان به صفت کشیده شده، یا به صفوف منظم پیکار گران و مجاهدان، یا پرندگان منظم و به صف کشیده در پرواز، یا صفوف نمازگزاران، سوگند یاد کرده است. (بنا به تفسیرهای گوناگون در کلمه صافات). روح کلی سوره، بیان توحید و رد عقاید مشرکین، بخصوص در زمینه خویشاوندی خدا با جن یا مخلوقات دیگر می‏باشد. مسئله معاد و پاداشهای بهشت و کیفرهای جهنم موضوع دیگر این سوره است. به داستان نوح و امتحان ابراهیم بوسیله فرمان ذبح اسماعیل، و همچنین داستان لوط و یونس هم اشاره‏ای شده است. این سوره که 182 آیه دارد، در اوائل بعثت در مکه نازل گشته است. این سوره که 182 آیه دارد، در اوائل بعثت در مکه نازل گشته است.

    اینم لینکش : http://www.dat.ir/?state=quran&s=37&pageid=3 

    سخن روز:

    شرافت به خرد و ادب است ، نه به دارایی و نژاد 

    حضرت علی علیه السلام


     
     
    ساعت ٦:٥٩ ‎ب.ظ روز شنبه ٩ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

             1      

    (1 / 1)       1 / 1

  • عنکبوت : وَقَالَ إِنَّمَا اتَّخَذْتُم مِن دُونِ اللَّهِ أَوْثَاناً مَّوَدَّةَ بَيْنِکُمْ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ثُمَّ يَوْمَ الْقِيَامَةِ يَکْفُرُ بَعْضُکُم بِبَعْضٍ وَيَلْعَنُ بَعْضُکُم بَعْضاً وَمَأْوَاکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُم مِن نَّاصِرِينَ   ﴿ 25 ﴾     جزء 20  

    و[ ابراهیم ]گفت> :جز خدا، فقط بتهایى را اختیار کرده اید که آن هم براى دوستى میان شما در زندگى دنیاست ، آنگاه روز قیامت بعضى از شما بعضى دیگر را انکار و برخى از شما برخى دیگر را لعنت مى کنند و جایتان در آتش است و براى شما یاورانى نخواهد بود.

    He said: Ye have chosen idols instead of Allah. The love between you is only in the life of the world. Then on the Day of Resurrection ye will deny each other and curse each other, and your abode will be the Fire, and ye will have no helpers.


  • سخن روز:

    هر کس رابطه میان خود و خدا را اصلاح کند، خدا نیز رابطه میان او و مردم را اصلاح می کند 

    هر کس رابطه میان خود و خدا را اصلاح کند، خدا نیز رابطه میان او و مردم را اصلاح می کند 

    هر کس رابطه میان خود و خدا را اصلاح کند، خدا نیز رابطه میان او و مردم را اصلاح می کند 

    هر کس رابطه میان خود و خدا را اصلاح کند، خدا نیز رابطه میان او و مردم را اصلاح می کند 

    هر کس رابطه میان خود و خدا را اصلاح کند، خدا نیز رابطه میان او و مردم را اصلاح می کند 

    هر کس رابطه میان خود و خدا را اصلاح کند، خدا نیز رابطه میان او و مردم را اصلاح می کند 

    هر کس رابطه میان خود و خدا را اصلاح کند، خدا نیز رابطه میان او و مردم را اصلاح می کند 

    هر کس رابطه میان خود و خدا را اصلاح کند، خدا نیز رابطه میان او و مردم را اصلاح می کند 

    هر کس رابطه میان خود و خدا را اصلاح کند، خدا نیز رابطه میان او و مردم را اصلاح می کند 

    هر کس رابطه میان خود و خدا را اصلاح کند، خدا نیز رابطه میان او و مردم را اصلاح می کند 

    هر کس رابطه میان خود و خدا را اصلاح کند، خدا نیز رابطه میان او و مردم را اصلاح می کند 

    هر کس رابطه میان خود و خدا را اصلاح کند، خدا نیز رابطه میان او و مردم را اصلاح می کند 

    هر کس رابطه میان خود و خدا را اصلاح کند، خدا نیز رابطه میان او و مردم را اصلاح می کند 

    هر کس رابطه میان خود و خدا را اصلاح کند، خدا نیز رابطه میان او و مردم را اصلاح می کند 

    هر کس رابطه میان خود و خدا را اصلاح کند، خدا نیز رابطه میان او و مردم را اصلاح می کند 


    حضرت علی علیه السلام


     
     
    ساعت ٧:٤۱ ‎ق.ظ روز جمعه ۸ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

    طور : إِنَّا کُنَّا مِن قَبْلُ نَدْعُوهُ إِنَّهُ هُوَ الْبَرُّ الرَّحِيمُ   ﴿ 28 ﴾    

    ما از دیرباز او را مى خواندیم ،

     که او همان نیکوکار مهربان است.

    Lo! we used to pray unto Him of old. Lo! He is the Benign, the Merciful.


    سخن روز:

    برادری یعنی وفاداری در سختی و آسایش  

    امام حسن علیه السلام

    تنم لرزید !!!! :
    آل عمران : هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ عَلَيْکَ الْکِتَابَ مِنْهُ آيَاتٌ مُحْکَمَاتٌ هُنَّ أُمُّ الْکِتَابِ وَأُخَرَ مُتَشَابِهاتٌ فَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاءَ الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاءَ تَأْوِيلِهِ وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلَّا اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ کُلٌّ مِنْ عِندِ رَبِّنَا وَمَا يَذَّکَّرُ إِلَّا أُولُوا الْأَلْبَابِ   ﴿ 7 ﴾     جزء 3  

    اوست کسى که این کتاب[ قرآن ]را بر تو فرو فرستاد .پاره اى از آن ، آیات محکم[ صریح و روشن ]است .آنها اساس کتابند، و[ پاره اى ]دیگر متشابهاتند[ که تاویل پذیرند .]اما کسانى که در دلهایشان انحراف است براى فتنه جویى و طلب تاویل آن[ به دلخواه خود، ]از متشابه آن پیروى مى کنند، با آنکه تاویلش را جز خدا و ریشه داران در دانش کسى نمى داند[ .آنان که ]مى گویند> :ما بدان ایمان آوردیم ، همه[ چه محکم و چه متشابه ]از جانب پروردگار ماست<، و جز خردمندان کسى متذکر نمى شود.

    He it is Who hath revealed unto thee (Muhammad) the Scripture wherein are clear revelations. They are the substance of the Book. and others (which are) allegorical. But those in whose hearts is doubt pursue, forsooth, that which is allegorical seeking (to cause) dissension by seeking to explain it. None knoweth its explanation save Allah. And those who are of sound instruction say: We believe therein; the whole is from our Lord; but only men of understanding really heed.



     
     
    ساعت ۱:٢۳ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ٧ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

     

     

    توبه : لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَاعَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْکُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُوفٌ رَحِيمٌ   ﴿ 128 ﴾     جزء 11  

    قطعا، براى شما پیامبرى از خودتان آمد که بر او دشوار است شما در رنج بیفتید، به[ هدایت ]شما حریص ، و نسبت به مومنان ، دلسوز مهربان است.

    There hath come unto you a messenger, (one) of yourselves, unto whom aught that ye are overburdened is grievous, full of concern for you, for the believers full of pity, merciful.

    سخن روز:

    آغاز کننده سلام از تکبر مبراست 

    حضرت محمد صل الله و علیه و آله و سلم


    یک روز یاری رساندن به برادر دینی بهتر از یک ماه اعتکاف است  

    حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم


     
     
    ساعت ۱٠:٠۱ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ٦ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

    آل عمران : الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَاناً وَقَالُوا حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَکِيلُ   ﴿ 173 ﴾     جزء 4  

    همان کسانى که[ برخى از ]مردم به ایشان گفتند> :مردمان براى[ جنگ با ]شما گرد آمده اند، پس ، از آن بترسید <.و[لى این سخن ]بر ایمانشان افزود و گفتند> :خدا ما را بس است و نیکو حمایتگرى است.

    Those unto whom men said: Lo! the people have gathered against you, therefor fear them. (The threat of danger) but increased the faith of them and they cried: Allah is sufficient for us! Most Excellent is He in Whom we trust!

    سخن روز:

    علمی که نشر نکنند چراغی را ماند که سرپوش نهند 

    امام صادق علیه السلام



     
     
    ساعت ٧:۳٠ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٥ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

    نساء : الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَي‏ النِّسَاءِ بِمَا فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلَي‏ بَعْضٍ وَبِمَا أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ وَاللَّاتِيْ تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَکُمْ فَلاَ تَبْغَوا عَلَيْهِنَّ سَبِيلاً إِنَّ اللّهَ کَانَ عَلِيّاً کَبِيراً   ﴿ 34 ﴾     جزء 5  

    مردان ، سرپرست زنانند، به دلیل آنکه خدا برخى از ایشان را بر برخى برترى داده و[ نیز ]به دلیل آنکه از اموالشان خرج مى کنند .پس ، زنان درستکار ، فرمانبردارند[ و ]به پاس آنچه خدا[ براى آنان ]حفظ کرده ، اسرار[ شوهران خود ]را حفظ مى کنند .و زنانى را که از نافرمانى آنان بیم دارید[ نخست ]پندشان دهید و[ بعد ]در خوابگاه ها از ایشان دورى کنید و[ اگر تاثیر نکرد ]آنان را بزنید، پس اگر شما را اطاعت کردند[ دیگر ]بر آنها هیچ راهى[ براى سرزنش ]مجویید، که خدا والاى بزرگ است.

    Men are in charge of women, because Allah hath men the one of them to excel the other, and because they spend of their property (for the support of women). So good women are the obedient, guarding in secret that which Allah hath guarded. As for those from whom ye fear rebellion, admonish them and banish them to beds apart, and scourge them. Then if they obey you, seek not a way against them. Lo! Allah is ever High Exalted, Great.


    سخن روز:

    اگر نادان سکوت اختیار کند، مردم با یکدیگر اختلاف نکنند

    حضرت علی علیه السلام


     
     
    ساعت ٥:٥٥ ‎ق.ظ روز دوشنبه ٤ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

    نحل : وَمَا أَنزَلْنَا عَلَيْکَ الْکِتَابَ إِلَّا لِتُبَيِّنَ لَهُمُ الَّذِي اخْتَلَفُوا فِيهِ وَهُديً وَرَحْمَةً لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ   ﴿ 64 ﴾     جزء 14  

    و ما[ این ]کتاب را بر تو نازل نکردیم ، مگر براى اینکه آنچه را در آن اختلاف کرده اند، براى آنان توضیح دهى ، و[ آن ]براى مردمى که ایمان مى آورند، رهنمود و رحمتى است.

    And we have revealed the Scripture unto thee only that thou mayst explain unto them that wherein they differ, and (as) a guidance and a mercy for a people who believe.



     
     
    ساعت ٦:٢۸ ‎ق.ظ روز یکشنبه ۳ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...
  • غاشیه : أَفَلاَ يَنظُرُونَ إِلَى‏ الْإِبِلِ کَيْفَ خُلِقَتْ   ﴿ 17 ﴾     جزء 30  

    آیا به شتر نمى نگرند که چگونه آفریده شده ؟

    Will they not regard the camels, how they are created?


  • غاشیه : وَإِلَى السَّماءِ کَيْفَ رُفِعَتْ   ﴿ 18 ﴾     جزء 30  

    و به آسمان که چگونه برافراشته شده ؟

    And the heaven, how it is railed?


  • غاشیه : وَإِلَى الْجِبَالِ کَيْفَ نُصِبَتْ   ﴿ 19 ﴾     جزء 30  

    و به کوه ها که چگونه برپا داشته شده ؟

    And the hills, how they are set up?


  • غاشیه : وَإِلَى الْأَرْضِ کَيْفَ سُطِحَتْ   ﴿ 20 ﴾     جزء 30  

    و به زمین که چگونه گسترده شده است ؟

    And the earth, how it is spread?


  • غاشیه : فَذَکِّرْ إِنَّمَا أَنتَ مُذَکِّرٌ   ﴿ 21 ﴾     جزء 30  

    پس تذکر ده که تو تنها تذکردهنده اى.

    Remind them, for thou art but a remembrancer,


  • غاشیه : لَسْتَ عَلَيْهِم بِمُصَيْطِرٍ   ﴿ 22 ﴾     جزء 30  

    بر آنان تسلطى ندارى ،

    Thou art not at all a warder over them.


  • سخن روز:

    هیچ صدقه ای نزد خدا، محبوب تر از حق گویی نیست

    حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم


     
     
    ساعت ۱٠:٥۸ ‎ق.ظ روز جمعه ۱ تیر ۱۳۸٦ : توسط : در پی او ...

    بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ  

  • زلزال : إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا   ﴿ 1 ﴾     

    به نام خداوند رحمتگر مهربان آنگاه که زمین به لرزش[ شدید ]خود لرزانیده شود،

    In the name of Allah, the Beneficent, the Mercifu . When Earth is shaken with her (final) earthquake


  • زلزال : وَأَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا   ﴿ 2 ﴾

    و زمین بارهاى سنگین خود را برون افکند،

    And Earth yieldeth up her burdens,


  • زلزال : وَقَالَ الْإِنسَانُ مَا لَهَا   ﴿ 3 ﴾   

    و انسان گوید[> :زمین ]را چه شده است ؟

    And man saith: What aileth her?


  • زلزال : يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا   ﴿ 4 ﴾  

    آن روز است که[ زمین ]خبرهاى خود را باز گوید.

    That day she will relate her chronicles,


  • زلزال : بِأَنَّ رَبَّکَ أَوْحَى‏ لَهَا   ﴿ 5 ﴾    

    [همان گونه ]که پروردگارت بدان وحى کرده است.

    Because thy Lord inspireth her.


  • زلزال : يَوْمَئِذٍ يَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتاً لِيُرَوْا أَعْمَالَهُمْ   ﴿ 6 ﴾     

    آن روز، مردم[ به حال ]پراکنده برآیند تا[ نتیجه ]کارهایشان به آنان نشان داده شود.

    That day mankind will issue forth in scattered groups to be shown their deeds.


  • زلزال : فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ   ﴿ 7 ﴾     

    پس هر که هموزن ذره اى نیکى کند[ نتیجه ]آن را خواهد دید.

    And whoso doeth good an atom's weight will see it then,


  • زلزال : وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ   ﴿ 8 ﴾    

    و هر که هموزن ذره اى بدى کند[ نتیجه ]آن را خواهد دید.

    And whoso doeth ill an atom's weight will see it then.


  • سخن روز:

    یک روز یاری رساندن به برادر دینی بهتر از یک ماه اعتکاف است  

    حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم