زندگی - مرگ- زندگي

أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ

سَخَّرَ لَكُم مَّا فِي الْأَرْضِ

وَالْفُلْكَ تَجْرِي فِي الْبَحْرِ بِأَمْرِهِ

وَيُمْسِكُ السَّمَاء أَن تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ

 إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَؤُوفٌ رَّحِيمٌ (65)

وَهُوَ الَّذِي أَحْيَاكُمْ

ثُمَّ يُمِيتُكُمْ

 ثُمَّ يُحْيِيكُمْ

إِنَّ الْإِنسَانَ لَكَفُورٌ (66)

 

آيا نديده ای كه خدا آنچه را در زمين است به نفع شما رام گردانيد

و كشتيها  در دريا به فرمان او روانند

و آسمان را نگه می‌دارد تا (مبادا) بر زمين فرو افتد مگر به اذن خويش (باشد)

در حقيقت خداوند نسبت به مردم سخت رؤوف و مهربان است.

و اوست كه شما را زندگی بخشيد

سپس شما را می ميراند

و باز زندگی (نو) می دهد.

حققا كه انسان سخت ناسپاس است.

سوره حج

/ 36 نظر / 6 بازدید
نمایش نظرات قبلی
سعيد

سلام دوست گرامی موفق باشی با اين کار ستودنی ات لينک وبلاگ شما در لينکستان فرقان قرار داده شد می توانيد ببينيد

ساسان بابکان

دوستان نيکويم وبلاگ نزاد نيکوی اريايی با نبشتاری درباره فيروزی نزديک هضرت هخا بروز بگرديد.

زهره

درسته ما انسانها هميشه همه خوبی ها رو فراموش ميکنيم شايد چون خيلی خودخواه هستيم همين خودخواهی که مثلا باعث ميشه محيط زيست رو آلوده کنيم و ناسپاسی هم خدا و هم بقيه انسانها رو کرده باشيم .. براتون آرزوی توفيق دارم

دوستدار شهدا

السلام علیک یا زینب کبری ... وفات حضرت زینب کبری اسوه صبر و تقوا بر آقا امام زمان (عج)و شیعیان راستینش تسلیت باد .. . وبلاگ بسیار معنی داری . موفق باشی .یادمان نرود : شهدا ذخایر این مملکتند .

مصطفي ( آب و شراب )

سلام عزیز دل ، با توجه به اينکه رحيم دال بر زحمت خاصه است شايد لازم باشد ناس در اين آيه تاويل شود به ناس حقيقی!

مصطفي ( آب و شراب )

اينکه ابتدا ميگويد بالناس لرووف رحيم، ولی بعد نميگويد ان الناس لکفور بلکه ميگويد ان الانسان پس به قرينه تقابل ميفهميم که منظور از ناس همه انسانها نيستند. نمونه های ديگری هم در قرآن داريم که ناس آمده و منظور انسانهای واقعی است گويا خداوند انسانهای منحرف را اصلا جزء ناس نميداند.( توجه شود.)

مصطفي ( آب و شراب )

احياکم ماضی است يعنی يکبار خدا شما را در گذشته زنده کرد. يحييکم مضارع است يعنی خدا يکبار ديگر هم شما را در آينده پس از مرگ زنده خواهد کرد. ياعلی.

من

مصطفی ... من زبانم الکن است... نه علم تو را دارم و نه ....